• Huom! Jos yrityksessänne on käytössä perinteisten Smartum-etujen (saldo/setelit) sijaan SmartumPlus-edut, pääset siirtymään tämän etutyypin ohjeisiin tästä.

Vaihdoin juuri työpaikkaa, mutta minulla on jäljellä edelliseltä työnantajalta saatuja Smartum-etuja. Voinko käyttää näitä edelleen?

Mikäli setelit ovat edelleen voimassa, voit huoletta käyttää niitä. Samoin, jos uusi työnantajasi tarjoaa Smartum-etuja, on sinulla oikeus etuun riippumatta edellisen työnantajasi tarjoamasta edun määrästä.

Jos työntekijän työsuhde päättyy, jokainen työnantaja määrittelee erikseen, mikä on yrityksen käytäntö työntekijän tilille ladatun Smartum-saldon suhteen: saako työntekijä käyttää saldon loppuun, vaikka työsuhde on päättynyt, vai suljetaanko Smartum-tili, jolloin saldo palautuu takaisin työnantajan tilille. Kysy siis vanhalta työnantajaltasi, saatko käyttää saldosi loppuun omassa tahdissasi, onko sinulla kiire asian kanssa, vai suljetaanko tilisi välittömästi.

Mikäli työnantaja niin on määritellyt, sähköiselle Smartum-saldo -tilille ladattu etu pysyy edelleen tililläsi ja on käytettävänäsi omalla tililläsi, vaikka vaihdat työnantajaa. Mikäli uusi työnantajasi tarjoaa sinulle sähköisiä Smartum-saldoetuja voit käyttää molempia etuja rinnakain SmartumPay-mobiilisovelluksessa.

Sähköisillä Smartum-eduilla on rajoitettu voimassaoloaika tilillepanosta. Työnantaja voi muuttaa voimassaoloaikaa edun voimassaoloaikana ja halutessaan sulkea tilin. Edun tarjoamisen yhteydessä peritty mahdollinen omavastuu ei palaudu työntekijälle, ja työntekijä hyväksyy, ettei työnantajalla ole velvollisuutta hyvittää sitä.


SmartumPlus: Vaihdoin juuri työpaikkaa, mutta minulla on jäljellä edelliseltä työnantajalta saatuja Smartum-etuja. Voinko käyttää näitä edelleen?

SmartumPlus-etujen käyttäjänä voit hallinoida tiliäsi sekä käyttää etuja vain SmartumPay-sovelluksella kirjautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. SmartumPlus-palvelulle ei ole omaa selaimessa käytettävää portaalia, kuten perinteisillä saldoasiakkuuksilla käytössä oleva verkkopalvelumme. Siksi palveluun ei ole mahdollista saada tunnuksia eikä kirjautuminen ole mahdollista sähköposti/salasana-yhdistelmällä. Saldot säilyvät sinulla niin kauan käytössä voimassaoloajan puitteissa, kuin tietosi pidetään työntekijälistalla Plus-portaalissamme.

Jos olet epävarma mikä etutyyppi yrityksessäsi on, voit varmistaa tämän SmartumPay-sovelluksen perusnäkymän kohdasta "Näytä saldot", tai kysyä asiaa työnantajaltasi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seuraavaksi sinua saattaisi kiinnostaa...

Työntekijä: Mistä lataan SmartumPay-sovelluksen?

Työntekijä: Millä tunnuksilla SmartumPay-sovellukseen kirjaudutaan?

Työntekijä: Miten maksan SmartumPay-sovelluksella?

Löysitkö etsimäsi vastauksen?