Lunchställe: Hur lägger jag en ny enhet för mitt företag?
S
Skrivet av Smartum Järjestelmät
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Hur lägger jag en ny enhet för mitt företag?

När ditt företag öppnar en ny enhet bör du lägga till den i Smartums nättjänst så att du kan få Smartum betalningar på din nya enhet och potentiella kunder kan hitta den i Smartums ställen sökning och i SmartumPay applikationen. Du kan lägga till din nya enhet i Smartums nättjänst.

Så här lägger du till en ny enhet:

1. Logga in på nätttjänsten med hjälp av motsvarare ID.

2. Gå till avsnittet "Enheter" i sidomenyn. Du kommer att se en lista över dina platser på skärmen och knappen "Lägg till enhet" ovanför dem.

3. Klicka på “Lägg till enhet”.

4. Fyll i informationen om den nya enheten noggrant.

5. Spara slutligen informationen genom att klicka på knappen "Spara informationen" längst ner på sidan.

6. Vänta tills vi lägger till din nya enhet i nätverket. Vi strävar efter att bearbeta dessa tillägg så snabbt som möjligt. Bearbetningen tar högst 14 dagar. En enhet har lagts till i nätverket när en administratör som är utsedd för din nya plats får ett e-postmeddelande från oss med ämnet "Du har lagts till en ny roll".

7. Du kan börja ta emot Smartum betalningar på din nya enhet så snart administratören för den nya enheten du lagt till har fått ett e-postmeddelande som bekräftar att den nya rollen har lagts till.

Efter bearbetning skickar vi materialpaketet till ditt företags nya enhet per post. Paketet innehåller t.ex. marknadsföringsmaterial och avvecklingsformulär för sedelförlikningar.

Om du av misstag har lagt till en ny enhet eller du vill redigera namnen på befintliga enheten, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Fick du svar på din fråga?