Partner: Hur betalar kunden med Smartum nätbetalning?
S
Skrivet av Smartum Järjestelmät
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Det är smidigt att betala med Smartum nätbetalning i din webbutik. I webbutikens kassa eller vid betalning av tjänsten väljer kunden Smartum nätbetalning som betalningsmetod, loggar in med sina Smartum-inloggningsuppgifter eller med nätbanksuppgifter och bekräftar betalningen, varefter kunden återgår till partnerns webbutik. Betalningsförfrågan skickas för verifiering till Smartum, och efter verifiering av betalningen får kunden kvittot som vanligt från det företag som tjänsten köptes från.

Produkter som köps med Smartum nätbetalning omfattas av samma retur- och avbeställningsvillkor som normalt tillämpas i partnerns webbutik. Alla retur- och avbeställningssituationer är helt mellan betalningsmottagaren och betalaren, och Smartum ansvarar inte för återbetalningar.

Fick du svar på din fråga?