Alla samlingar
Till anställda
SmartumPay för anställda
Anställda: Jag har ingen smarttelefon. Kan jag betala med SmartumPay?
Anställda: Jag har ingen smarttelefon. Kan jag betala med SmartumPay?
S
Skrivet av Smartum Järjestelmät
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Mobilappen SmartumPay fungerar endast i smarttelefoner (iOS och Android).

Om du vill betala med hjälp av en QR-kod på en visst enhet, kan du skapa koden i Smartums nättjänst och skriva ut koden på papper som du visar upp för tjänsteleverantören vid betalning. Innan du betalar, kom ihåg att kontrollera om tjänsteleverantören accepterar QR-betalningar. Du kan kontrollera detta direkt från tjänsteleverantören.

Observera att QR-koden endast är giltig till slutet av samma dag.

Att betala med tryckt QR-kod är endast tillgängligt för Smartum-kunder. Om du har SmartumPlus kan du tyvärr inte använda den här betalningsmetoden.

Fick du svar på din fråga?