Alla samlingar
Smartum-partner
Smartum-webbjänst
Partner: Hur använder jag Smartum-webbtjänst?
Partner: Hur använder jag Smartum-webbtjänst?
S
Skrivet av Smartum Järjestelmät
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

I Smartums webbtjänst kan du granska och administrera betalningar och dina uppgifter. Du loggar in i webbtjänsten här.

Om du har glömt ditt lösenord, klicka på länken ”Begära ett nytt lösenord” och följ anvisningarna för att få ett nytt lösenord till din e-post. Du kan logga in i webbtjänsten som avtalsansvarig, enhetens administratör eller som redovisare. Du kan se rollmenyn i det övre vänstra hörnet på sidan, och du kan ändra rollvalet från rullgardinsmenyn i det övre hörnet. Från den övre rullgardinsmenyn väljer du vilken företags- eller enhetsinformation du vill visa eller redigera.

Avtalsansvarig

Som avtalsansvarig kan du redigera enheters uppgifter, granska redovisningar samt tillägga användare och nya enheter. Efter att du har loggat in i webbtjänsten öppnas en sida med en lista över företagets enheter. Uppgifter och användare kan du redigera via funktionen ”Användare” samt genom att klicka på pennsymbolen. Betalningar ser du under ”Redovisningsrapport”. Det är möjligt att granska och ladda ner rapporter även som redovisare.

På sidans övre del hittar du knappen ”Lägg till enhet” via vilken du kan tillägga nya enheter för avtalet. Du kan redigera företagets uppgifter genom att klicka på ”Klientskapets uppgifter”.

Enhetens administratör

Genom att logga in som enhetens administratör kan du granska debiteringshistoria och redigera enhetens uppgifter och användaruppgifter. Enhetens uppgifter och användaruppgifter kan du redigera under ”Enhets manager och ”Enhets användare”.

Fick du svar på din fråga?