Alla samlingar
Till anställda
Saldo
Till anställda: Hur betalar jag med SmartumPay-applikationen?
Till anställda: Hur betalar jag med SmartumPay-applikationen?
S
Skrivet av Smartum Järjestelmät
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Om din arbetsgivare erbjuder dig elektroniska Smartum-förmåner, kan du i fortsättningen betala mobilt med SmartumPay-appen.

Så här betalar du med SmartumPay:

1. Logga in i SmartumPay-appen.

Du hittar den i App Store, Google Play Store och AppGallery. Logga in med ditt eget Smartum-användarnamn, med bankkoder eller med mobilcertifikat. Om du har SmartumPlus-förmåner kan du bara logga in på SmartumPay med bankkoder eller mobilcertifikat.

2. Sök det användningställe där du vill betala.

• Tryck på den orange röda "Sök" -knappen och sök rätt enhet.


• Om du vill kan du aktivera “Visa först närmaste” -funktionen. Svepa ”Visa först närmaste” -knappen till höger och ge appen åtkomst till din enhet.

• Om verksamhetsstället tar emot betalningar med olika förmåner, väljer du rätt ställe / enhet med vilken du betalar.

• Om du befinner dig i kassan på platsen, läs följande instruktioner nedan. Läs den här artikeln om du vill göra en fjärrbetalning.

3. Ange beloppet som ska betalas och fortsätt.

4. Om du har mer än en typ av saldo, kan du välja vilken saldo du vill använda genom att svepa saldotypen som visas ovanför betalningsledaren till vänster. Innan du bekräftar din betalning, kontrollera att det visade beloppet stämmer.

5. Bekräfta betalningen genom att svepa på skärmen och visa upp betalningskvittot i kassan.

Om kassören ber dig att visa QR-koden kan du hitta den i e-kvittot när du trycker på "Kontrollera" -knappen. Notera! När du besöker en R-kiosk, se till att du har valt rätt saldo på sidan för betalningsbekräftelse innan du bekräftar betalningen!

Fick du svar på din fråga?