Kaikki kokoelmat
Työntekijät
Saldo
Työntekijä: Mistä tiedän, onko minulla käytössäni SmartumSaldo vai SmartumPlus?
Työntekijä: Mistä tiedän, onko minulla käytössäni SmartumSaldo vai SmartumPlus?

Tästä artikkelista löydät ohjeet sen selvittämiseen, onko käytössäsi perinteinen SmartumSaldo vai joustava SmartumPlus.

S
Tekijä: Smartum Järjestelmät
Päivitetty yli viikko sitten

Voit tarkistaa tämän taulukon avulla, onko sinulla käytössäsi SmartumSaldo vai SmartumPlus. Mikäli kaipaat tarkempia ohjeita, löydät ne taulukon jälkeen.

SmartumSaldo

SmartumPlus

Minulla on tunnukset verkkopalveluun ja näen siellä saldoni*


X

SmartumPayssa etujeni tiedoissa lukee SmartumPlus


X

SmartumPayssa etujeni tiedoissa lukee jotain muuta kuin SmartumPlus (esim. saldo, lounasetu...)


X

*Mikäli sinulla on tunnukset verkkopalveluun, muttet näe saldoasi siellä, niin otathan yhteyden asiakaspalveluumme.

Smartumin saatavilla olevat edut

  • SmartumSaldo

    • Perinteinen etu, joka on etutyyppikohtainen (esimerkiksi lounasetu, liikunta- ja kulttuurietu jne.)

    • Sähköinen etu

  • SmartumPlus

    • Joustava etu, jonka voit käyttää haluamallasi tavalla niihin etutyyppeihin, jotka työnantajasi on sinulle mahdollistanut (esimerkiksi liikunta- ja kulttuurietu, fysioterapiaetu jne.)

    • Sähköinen etu

  • Smartum-seteli

    • Fyysiset setelit


Tässä artikkelissa keskitymme kahden sähköisen edun erottamiseen.

Miksi minun tarvitsee tietää, onko käytössäni SmartumSaldo vai SmartumPlus?

Vaikka et tarvitse tätä tietoa silloin kun käytät etuja, eroavat SmartumSaldo ja SmartumPlus joiltain osin toisistaan: saat apua ja neuvoja nopeammin, kun pystymme tarjoamaan sinulle etuihisi sopivat ohjeet alusta alkaen!

Kuinka selvitän, onko käytössäni SmartumSaldo vai SmartumPlus?

  • Mikäli sinulla on käytössäsi tunnukset verkkopalveluun, olet varmasti SmartuSaldon käyttäjä. SmartumPlus-edunsaajilla ei ole verkkopalvelua käytössään.

  • Mikäli etusi tiedoissa lukee sovelluksen etusivulla tai sovelluksen kohdassa "tilit" SmartumPlus, sinulla on käytössäsi SmartumPlus-edut. Mikäli tiedoissa lukee jotain muuta, esimerkiksi lounastetu tai pelkkä saldo, sinulla on käytössäsi SmartumSaldo.

  • Voit aina myös kysyä asiaa työnantajaltasi!

Entä jos en saa tarkastettua asiaa sovelluksesta?

Mikäli olet ennen käyttänyt sovellusta ja kyse on jonkinlaisesta teknisestä häiriöstä, niin luethan ohjeita tällaisiin tilanteisiin tästä artikkelista.

Jos et puolestaan ole ottanut etuja vielä käyttöösi, niin varmistathan ensin, että olet saanut Smartumilta sähköpostin liittyen etujen aktivointiin. Mikäli olet saanut sähköpostin tähän liittyen, niin työnantajasi on antanut käyttöoikeuden etuihin (muistathan kuitenkin vielä aktivoida edut sähköpostin linkistä!). Jo tässä sähköpostiviestissä kerrotaan, onko kyseessä SmartumPlus vai SmartumSaldo. Mikäli aktivointiviestin tiedoissa ei lue, että kyseessä on SmartumPlus, sinulla on käytössäsi SmartumSaldo.

Mikäli et ole saanut tällaista sähköpostia, niin kysythän lisätietoja työnantajaltasi.

Vastasiko tämä kysymykseesi?