Saldoni vanhenee pian, saanko siihen jatkoaikaa?

Smartumin saldot ovat nyt voimassa 18 kuukautta! Koska me Smartumilla haluamme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla myös poikkeusoloissa, olemme päättäneet pidentää kaikkien 3.4.2020 jälkeen tilattavien saldoetujen voimassaoloajan normaalista 15 kuukaudesta 18 kuukauteen. Esimerkiksi joulukuussa 2020 tilatut hyvinvointiedut ovat voimassa kesäkuuhun 2022 asti. Päätös koskee sähköisiä liikunta-, liikunta- ja kulttuuri-, lounas-, hieronta- ja työmatkaetuja jaon voimassa toistaiseksi.

Olemme myös pidentäneet kaikkien vuonna 2021 vanhenevien sähköisten työsuhde-etujen voimassaoloaikaa vuoden loppuun (31.12.2021) asti. Muutos sisältää kaikki saldoedut: Liikunta- ja kulttuuri-, Liikunta-, Hieronta, Työmatka- ja Lounassaldon.

Uudet vanhenemisajat näkyvät automaattisesti verkkopalvelussa ja SmartumPay-sovelluksessa viimeistään 31.3.2021. Voimassaoloaikojen päivitys tapahtuu automaattisesti, eikä vaadi toimenpiteitä sinulta.

Vaikuttaako koronavirus siihen, missä voin käyttää Smartum-etujani?

Voit tarkistaa toimipaikkakohtaiset tiedot palveluntarjoajan omilta verkkosivuilta. Pääset hakemaan haluamaasi toimipaikkaa käyttökohdehaussamme, jota kautta pääset tarkistamaan tiedot.

Smartumin sähköisillä eduilla maksaminen sujuu jatkossakin täysin kontaktivapaasti. SmartumPay-mobiilisovelluksella voit maksaa palvelusi turvallisesti etänä paikan päällä turvavälin päästä näyttämällä ostoksesi kuitin puhelimesi ruudulta. Palveluntarjoajan hyväksyessä Smartum-verkkomaksuja voit tehdä myös Smartum-etämaksuja turvallisesti palveluntarjoajan omilla verkkosivuilla tai verkkokaupassa.

Haluan vältellä kaikkia ylimääräisiä ihmiskontakteja. Voinko silti käyttää etujani?

Toki! Verkostossamme on valtava määrä lounas-, liikunta- ja kulttuuripaikkoja, jotka tarjoavat turvallisen tavan käyttää Smartumin etuja myös niille, jotka haluavat vältellä ylimääräisiä ihmiskontakteja. Lue listaus tällaisista käyttökohteista täältä. Samalla kun hankit itsellesi hyvinvointia, autat sinulle tärkeitä palveluntarjoajia selviämään taloudellisesti vaikeista ajoista.

Monet palvelut ovat ostettavissa näppärästi palveluntarjoajan omasta verkkokaupasta ja maksaminen sujuu kätevästi Smartum-tunnuksilla. Voit kokeilla verkkomaksamista, jonka lisäksi monet palveluntarjoajat hyväksyvät myös etänä tehdyt SmartumPay-mobiilimaksut. Mahdollisuus etämaksamiseen tulee kuitenkin aina varmistaa etukäteen palveluntarjoajalta.

Tapahtuma peruttiin, voiko Smartum maksaa minulle takaisin siihen käyttämäni SmartumPay/setelit/korttimaksun?

Ole yhteydessä suoraan tapahtumajärjestäjään, jolle teit maksun. Palautuksia voidaan käsitellä vain yhteistyössä palveluntarjoajien kanssa: Smartum ei voi siis suoraan tehdä palautusta sinulle, vaan asia menee palveluntarjoajan kautta.

Voinko käyttää lounassaldoa, kun tilaan ruokaa kotiin? Miten?

Iso osa lounasravintoloista tarjoaa tällä hetkellä take away-mahdollisuuden. Olemme koonneet korona-ajan turvallisia käyttöpaikkoja tämän linkin taakse. Voit tarkistaa kaikki verkostoon kuuluvat lounasravintolat paikkakunnallasi osoitteesta https://oma.smartum.fi tai SmartumPay-mobiilisovelluksella lähimmät paikat -ominaisuutta hyödyntäen. Maksun kuittaat näppärästi lounasedullasi SmartumPay-sovelluksen avulla. Jos lounaan ja kotiinkuljetuksen hinta ylittää kokonaissumman 10,90€, tulee loput ostoksesta maksaa jollakin toisella maksuvälineellä. Vuoden 2020 tavoin, lounaan kuljetusmaksun voi maksaa lounasedulla myös vuonna 2021.

Varmistathan take away-mahdollisuuden aina ravintolasta. Tällä hetkellä Wolt-tilaukset voi maksaa Smartumin lounasedulla Woltin verkkosivuilla osoitteessa www.wolt.com. Muut vastaavat kotiinkuljetuspalvelut, kuten esimerkiksi Foodora eivät valitettavasti vielä toistaiseksi ota vastaan lounasetua, eikä lounasetu käy myöskään verkkoruokakaupoissa.

Jos haluan laittaa toistuvan lounastilaukseni tauolle tai muokata summaa, miten voin tehdä sen?

Löydät ohjeen toistuvan edun muokkaamiseen täältä.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?