Voit ohjeistaa asiakasta suorittamaan maksun SmartumPay-sovelluksella myös etänä. Kun asiakas maksaa sovelluksella, saat maksusta kuitin haluamaasi sähköpostiosoitteeseen. Kuitissa näkyy maksajan nimi, summa, toimipisteen tiedot sekä päivämäärä ja kellonaika, jolloin maksu on suoritettu. Maksamisen yhteydessä asiakas voi kirjoittaa myös viestin, joka näkyy kuitilla. Asiakas voi esittää kuitin sovelluksestaan tositteeksi maksusta vielä kassalla palvelua lunastettaessa.

Vastaanotat maksut helposti näin:

1. Sovi palvelun lunastamisesta etänä asiakkaan kanssa. Mikäli haluat maksuun viestin, ilmoita toivottu viesti asiakkaalle. Kerro asiakkaalle toimipisteen nimi ja osoite, jotta käyttäjä löytää sovelluksesta oikean toimipisteen. Ilmoita asiakkaalle myös palvelun hinta. Jos toimipisteenne ottaa vastaan useampaa etutyyppiä, opasta asiakasta valitsemaan oikea toimipiste (esim. liikunta tai hieronta).

2. Kun asiakas on suorittanut maksun sovelluksellaan, saat kuitin maksusta sähköpostitse (Huom! Lisää sähköpostiosoite toimipisteen tietoihin "Toimipisteen sähköpostiosoite, johon toimitetaan kuitit" -kohtaan verkkopalvelussamme).

3. Tarkista kuitista, että maksettu summa sekä toimipisteen tiedot ovat oikein.

Smartum tilittää maksut tilillesi automaattisesti joka arkipäivä.

Jos veloitus on virheellinen, voit mitätöidä sen saman päivän aikana kirjautumalla tunnuksillasi Smartumin verkkopalveluun. Verkkopalvelusta seuraat myös toteutuneita maksuja.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seuraavaksi sinua saattaisi kiinnostaa...

Kumppani: Miten tarkistan, että SmartumPaylla suoritetun maksun tiedot ovat oikein?

Kumppani: Mitä teen, jos asiakas maksaa väärän summan SmartumPaylla? Voinko peruuttaa veloituksen?

Löysitkö etsimäsi vastauksen?