SmartumPay-mobiilimaksujen vastaanottaminen

SmartumPay-mobiilisovelluksella asiakkaasi maksaa hierontapalvelut helposti ja turvallisesti. Sovelluksesta valitaan oikea toimipaikka, mihin halutaan maksaa. Asiakas syöttää palvelun/ostoksen summan ja vahvistaa maksun. Hän näyttää kuitin kännykkänsä ruudulta kassahenkilölle, joka tarkistaa maksun onnistumisen. Kuitista kannattaa tarkistaa summa, toimipisteen nimi sekä osoite. Kuitin yläkulmasta näkee, milloin maksu on suoritettu. Kuitissa näkyvä animaatio liikkuu 30 min. maksun luomisesta. Kuitti on voimassa kuitenkin myös tämän jälkeen.

Kuittia näpäyttämällä pääsee tarkistusnäkymään, jossa maksun voi merkata tarkistetuksi. Kuitin ja tarkistusnäkymän tilaksi muuttuu ”tarkistettu”. Näin varmistetaan, että palvelu lunastetaan kuitilla vain kerran. Maksu lyödään kassaan kuitissa näkyvällä summalla.

QR-koodi veloitetaan seuraavasti:

QR-koodilla maksaminen on poistunut sovelluksesta. Asiakkaat, joilla ei ole älypuhelinta, voivat edelleen maksaa QR-koodeilla, jotka luodaan verkkopalvelussa. Asiakas näyttää QR-koodia joko puhelimensa näytöltä tai tulosteelta.

Alta löydät ohjeet QR-koodin vastaanottamiseksi.


1. Kirjaudu verkkopalveluun toimipisteen pääkäyttäjän tunnuksilla
- Valitse vasemmalta valikosta "QR-maksu".

2. Syötä asiakkaan QR-koodin numerosarja sille varattuun kenttään osiossa QR-maksu ja klikkaa "Jatka".
- Ruudulle ilmestyy asiakkaan nimi ja jäljellä oleva saldo.
- Syötä sovittu summa ja halutessasi viesti, joka näkyy veloitushistorian tiedoissa.

3. Vahvista veloitus ”Vahvista” -napista. Näet onnistuneen veloituksen veloitushistoriasta. Jos huomaat tehneesi virheellisen veloituksen, voit mitätöidä sen saman vuorokauden aikana ”Hyvitys” -napin kautta.

Jos sinulla on käytössä viivakoodinlukija, voit lukea QR-koodin sillä.

Jos sovelluksella tehty veloitus on virheellinen, se voidaan mitätöidä saman päivän aikana Smartumin verkkopalvelun kautta.

SmartumPay-maksujen tilitykset

Smartum tilittää SmartumPay-maksut halutessasi joka arkipäivä. Minimitilitysraja on 5 euroa. Tilityksestä vähennetään hinnaston mukainen palvelupalkkio. Minimitilitysrajaa voi muokata pienemmäksi tai suuremmaksi omassa Smartum-verkkopalvelussa.

Smartum tilittää maksut sille tilille, jonka kumppani on antanut rekisteröitymisen yhteydessä. Sopimuksesta vastaava henkilö voi tarkistaa ja vaihtaa Smartumille ilmoitetut tilitiedot kirjautumalla Smartum-verkkopalveluun. Käyttäjärooliksi valitaan "Sopimuksesta vastaava". Tämän jälkeen tilitiedot löytyvät osiosta Asetukset > Asiakkuuden tiedot > Tilitiedot. Muistathan tallentaa tiedot muutosten tekemisen jälkeen.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seuraavaksi sinua saattaisi kiinnostaa...

Hieronta- ja fysioterapiakumppani: Tilityksen jakson ja minimitilitysrajan muokkaaminen

Kumppani: Miten saan SmartumPayn yritykseni käyttöön?

Kumppani: Miten vastaanotan SmartumPaylla QR-maksuja?

Kumppani: Miten lyön SmartumPay-maksun kassaan?

Löysitkö etsimäsi vastauksen?