• Huom! Jos yrityksessänne on käytössä perinteisten Smartum-etujen (saldo/setelit) sijaan SmartumPlus-edut, pääset siirtymään tämän etutyypin ohjeisiin tästä.

Miten toimin, jos työnantajani vaihtuu ja olen unohtanut salasanani Smartum-verkkopalveluun?

Mikäli olet saanut sähköisiä Smartum-etuja aikaisemmin toiselta, kuin nykyiseltä työnantajaltasi, sinulla on olemassa jo Smartum-tunnukset. Tässä tilanteessa uutta tunnusta ei voida luoda uuden työnantajan alle, koska käyttäjätunnus perustuu henkilötunnukseen – eikä se näin ollen ole riippuvainen työnantajasta.

Yhtä henkilötunnusta kohden voi olla olemassa vain yksi käyttäjätunnus. Samalla käyttäjätunnuksella voi vastaanottaa työhistoriasi aikana etuja useammalta eri työnantajalta, joka Smartum-etuja tarjoaa.


Jos käyttäjätunnuksenasi on vielä vanhan työnantajan sähköpostiosoite, voit kuitenkin kokeilla kirjautua tuolla vanhalla osoittella, vaikka se ei olisi enää olemassa tai käytössäsi. Kirjauduttuasi sisään voit päivittää tietosi sekä kirjautumistunnuksena toimivan sähköpostiosoitteesi sellaiseen, jota nykyisin käytät.

Jos salasanasi on myös unohtunut, tai et muista osoitetta jolla olet kirjautunut Smartumiin, voit käyttää sähköistä tunnistautumispalvelua. Löydät sen kirjautumissivulta kohdan Pyydä uutta salasanaa.

Tämän jälkeen valitse Unohtuiko sähköpostiosoite tai eikö se ole enää käytössä, niin pääset tunnistautumaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Pääset tunnistautumispalveluun myös suoraan tämän linkin kautta.


SmartumPlus: Miten toimin, jos työnantajani vaihtuu ja olen unohtanut salasanani Smartum-verkkopalveluun?

SmartumPlus-edun käyttäjänä voit hallinoida tiliäsi sekä käyttää etuja vain SmartumPay-sovelluksella kirjautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. SmartumPlus-palvelulle ei ole omaa selaimessa käytettävää portaalia, kuten perinteisillä saldoasiakkuuksilla käytössä oleva verkkopalvelumme. Siksi palveluun ei ole mahdollista saada tunnuksia eikä kirjautuminen ole mahdollista sähköposti/salasana-yhdistelmällä. Saldot säilyvät sinulla niin kauan käytössä voimassaoloajan puitteissa, kuin tietosi pidetään työntekijälistalla Plus-portaalissamme.

Jos olet epävarma mikä etutyyppi yrityksessäsi on, voit tarvittaessa varmistaa tämän vielä SmartumPay-sovelluksen perusnäkymästä kohdasta "Näytä saldot", tai kysyä asiaa työnantajaltasi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seuraavaksi sinua saattaisi kiinnostaa...

Työntekijä: Vaihdoin juuri työpaikkaa, mutta minulla on jäljellä edelliseltä työnantajalta saatuja Smartum-etuja. Voinko käyttää näitä edelleen?

Työntekijä: Miten toimin, jos sähköpostiosoitteeni on vaihtunut?

Löysitkö etsimäsi vastauksen?