Alla samlingar
Till anställda
Saldo
Anställd: Hur betalar jag med en Smartum SMS-betalning?
Anställd: Hur betalar jag med en Smartum SMS-betalning?

I artikeln hittar du information om hur du gör en Smartum sms-betalning.

S
Skrivet av Support
Uppdaterad för mer än en vecka sedan
  1. Kontrollera SMS-Enhet-ID vid kassan. Du kan också hitta SMS-Enhet-ID i vår platssökning genom att ange namnet på enheten där du vill betala.

  2. I SMS-fältet på telefonen anger du SMS-Enhet-ID och det BELOPP du vill betala. Till exempel, NM4G5 19,90.

  3. Skicka informationen du angett via SMS till +3584573960755. Vänligen gör betalningen vid enhetens kassadisk.

  4. Visa det mottagna kvittot vid enhetens kassadisk. På kvittot står betalarens namn, belopp och betalningstid. Serviceproducenten kan kontrollera kvittovyn på telefonskärmen.

Notera! Vid felbetalningssituationer, vänligen kontakta serviceproducenten omedelbart, serviceproducenten kan avboka den felaktiga betalningen under samma dag genom att logga in på Smartums onlinetjänst. Du måste vara noggrann i betalningssituationen, eftersom betalningen oftast debiteras dagen efter till serviceproducenten. Så var noggrann när du gör en betalning, eftersom användaren är ansvarig för en felaktigt gjord betalning. Smartums kundtjänst kan i princip inte avboka eller återbetala betalningar.

Ifall du inte anget ditt telefonnummer för sms-betalning, kan du göra det här.

Fick du svar på din fråga?