Ibruktagandet av förmånerna i SmartumPay-appen förutsätter att du först har aktiverat förmånerna i e-postmeddelandet som tjänsten skickat. Efter detta ska användaren av SmartumPlus-förmånerna logga in i SmartumPay-appen antingen med sina egna bankkoder eller mobilcertifikat.
1. Om du redan tidigare har loggat in i SmartumPay-appen
I SmartumPay-appen ser du både eventuella tidigare utdelade elektroniska Smartum-saldon, och SmartumPlus-saldon, när du vidtar följande åtgärder:
Logga ut ur SmartumPay-appen genom att trycka på hjul-ikonen > Logga ut.
Logga sedan in på nytt med dina egna bankkoder eller Mobilcertifikat.
Nu syns både tidigare elektroniska Smartum-saldon och SmartumPlus-saldon i SmartumPay. I samband med betalningshändelsen kan du välja vilket saldo du vill använda vid den aktuella tidpunkten.
Om du har vidtagit dessa åtgärder men fortfarande inte ser dina SmartumPlus-saldon är det bäst att avinstallera appen och ladda ned den på nytt.
2. Om du loggar in i SmartumPay-appen för första gången
Logga in i SmartumPay-appen med dina egna bankkoder eller mobilcertifikat.