Kaikki kokoelmat
Työntekijät
Saldo
Työntekijä: Etuni eivät näy tai ovat kadonneet SmartumPay-sovelluksessa
Työntekijä: Etuni eivät näy tai ovat kadonneet SmartumPay-sovelluksessa

Ohjeita tilanteeseen, jossa SmartumPlus- ja SmartumSaldo-edut eivät näy SmartumPay-sovelluksessa.

S
Tekijä: Smartum Järjestelmät
Päivitetty yli viikko sitten

1. Varmista, että olet aktivoinut joustavan SmartumPlus-edun käyttöösi

  • Jos sinulle on jaettu SmartumPlus-etua, sinun tulee ensin aktivoida edut käyttöösi sähköpostiisi tulleen aktivointilinkin kautta. Smartumin lähettämä sähköposti etujen aktivointiin tulee tyypillisesti työsähköpostiisi, jonka työnantajasi on ilmoittanut. Tarkemmat ohjeet etujen löydät aktivointiin täältä.

Mikäli sinulla on käytössäsi SmartumSaldo, vastaavanlaista aktivointia etujen näkemiseksi ei tarvitse tehdä. Jos et ole varma kumpi etutyyppi sinulla on käytössäsi, voit selvittää sen näiden ohjeiden avulla.

2. Edut katosivat opintovapaan tai muun vapaan aikana

  • Tauko työsuhteessa voi vaikuttaa siten, että edut eivät ole käytössä tauon aikana. Työnantajilla on erilaisia ehtoja siitä, milloin on oikeuttettu etuun tauon aikana ja tauolta palaamisen jälkeen. Asia kannattaa tarkistaa suoraan omalta työnantajalta. Työsuhteen päättyessä myös edun käyttöoikeus päättyy.

3. Edut ovat vanhentuneet

  • Vanhentuneet edut eivät enää näy sovelluksessa vanhentumisen jälkeen. Varmistathan siis hyvissä ajoin etujen vanhenemispäivän, jotta ne eivät jää vahingossa käyttämättä.

  • Vanhentuneita etuja ei valitettavasti voi enää käyttää, eikä niiden käyttöaikaa voi pidentää.

4. Työnantaja on tehnyt muutoksia etujen tilausjärjestelmässä, jonka vuoksi edut ovat kadonneet

  • Jos aiemmat artikkelissa annetut ohjeet eivät ratkaisseet ongelmaasi, olethan yhteydessä ensin työnantajaasi mahdollisten etuihin tehtyjen muutosten osalta. Mikäli työnantaja ei tiedä, mistä kyseinen ongelma voisi johtua, tulee työnantajan olla meihin yhteydessä asian selvittämiseksi.

Vastasiko tämä kysymykseesi?