Kaikki kokoelmat
Työnantajat
SmartumPlus
Työnantaja: Miten tilaan SmartumPlus-etuja?
Työnantaja: Miten tilaan SmartumPlus-etuja?

Artikkelista löydät ohjeet SmartumPlus-saldon tilaamiseen Avainsanat: SmartumPlus, tilausohje

S
Tekijä: Smartum Järjestelmät
Päivitetty yli viikko sitten

Tilauksen tekeminen tapahtuu SmartumPlus-palvelussa. Kirjaudu sisään vahvan tunnistautumisen kautta tästä.

Kirjauduttuasi sisään pystyt tekemään tilauksen SmartumPlus-palvelussa:

Rekisteröityminen (mikäli et ole vielä rekisteröitynyt)

1. Valitse "Lisää uusi yritys".

2. Kirjoita yrityksen nimi, y-tunnus, osoite ja laskutustiedot (verkkolasku tai lasku sähköpostiin) sekä laskutusviite.

3. Hyväksy sopimusehdot.

4. Tallenna.

Uuden edun luominen

1. Valitse jaettavat työsuhde-edut kohdassa Työsuhde-edut > Luo uusi SmartumPlus-saldo.

2. Nimeä etu kohdassa "SmartumPlus-saldon nimi".

3. Valitse työsuhde-edut (liikunta, liikunta- ja kulttuuri, hieronta, työmatka, terveys).

4. Määritä edun arvo per työntekijä.

5. Valitse, tarjotaanko etu kaikille työntekijöille vai jollekin tietylle edunsaajaryhmälle. HUOM! Mikäli etua tarjotaan tietylle ryhmälle, luo ryhmä palvelun kohdassa "Ryhmät”.

6. Mikäli edusta peritään työntekijän omavastuuosuus, voit asettaa omavastuuosuuden kohdassa Lisäasetukset.

7. Tarkasta yhteenveto ja tallenna etu.

Edunsaajien lisääminen ja edunsaajan tietojen päivittäminen


SmartumPlus-palvelun kohdassa "Työntekijät" ylläpidetään listaa etuun oikeutetuista työntekijöistä.

1. Työntekijöitä voidaan lisätä yksitellen painikkeella "Lisää työntekijä" tai useamman työntekijän ryhmänä "Tuo CSV-tiedostolla". Palvelusta löytyy ohjeet CSV-tiedoston tuomiseen SmartumPlustilausportaaliin, kun klikataan "Tuo CSV-tiedostolla".

2. Perustietoina, jotka työnantajan tulee ilmoittaa työntekijöistä on sähköpostiosoite sekä työaikaprosentti.

3. Jos jostain syystä tarvitaan lisätietoja esim. edun jakamiseen tai raportointiin liittyen, työnantaja pystyy lisäämään sarakkeen "Lisää kustomisarake". Voit halutessasi lisätä kustomisarakkeeseen yksilöivää lisätietoa työntekijästä. Ethän lisää arkaluontoista henkilötietoa kuten henkilötunnusta tai potilastietoja.

4. Työntekijän tietoja voi muokata suoraan SmartumPlus-palvelussa (kuten esim. sähköpostiosoitetta, työaikaprosenttia tai lisätä ja poistaa ryhmätieto edunsaajalta).

5. Kutsut etujen käyttöönottoon lähtevät CSV-tiedostolle määriteltyihin sähköpostiosoitteisiin.

Edun jakaminen

Kun olet lisännyt työntekijät palveluun, sekä tehnyt etupaketista luonnoksen, tulee sinun enää jakaa etu työntekijöille vahvistamalla tilaus.

1. Siirry palvelussa Työsuhde-edut välilehdelle, ja paina oikea etupaketti auki.

2. Tarkista tiedot ja päätä, haluatko jakaa edut kaikille, vai tietylle ryhmälle. Valinnan jälkeen paina Tallenna etu -painiketta.

3. Vahvista tilaus -painike aktivoituu palvelun oikeassa yläkulmassa. Kun avaat vahvistusnäkymän, näet tilauksen yksityiskohdat. Laita raksi ruutuun kohdassa "Hyväksymällä vahvistan tilauksen", ja paina Vahvista-painiketta. Tarkistathan valitsemasi laskutustavan (ennakkolaskutus tai jälkilaskutus).

4. Vahvistuksen jälkeen kaikille työntekijöille lähtee automaattisesti sähköposti, jonka kautta he pääsevät ilmoittautumaan etuun.

SmartumPlus-etujen laskutus

SmartumPlus-palvelun laskutus perustuu tilattuihin etuihin ja etujen käyttöön. Laskutamme hinnaston mukaiset käyttäjämaksut sekä palvelumaksun kuukausittain samalla laskulla.

Ennakkolasku on nopea tapa saada lasku tehdystä tilauksesta. Ennakkolaskulla laskutamme koko tilausta koskevan etujen arvon yhdellä kertaa tilauksen vahvistamisen jälkeen. Laskun maksamisen jälkeen edut jakautuvat työntekijöiden käyttöön.

Vaihtoehtoisesti tarjoamme jälkilaskutuksen suuremmille yrityksille. Jälkilaskutuksessa käsittelyaika on noin 5 arkipäivää. Käsittelyn jälkeen työntekijät saavat tiedon tarjotuista eduista ja edut jakautuvat työntekijöiden käyttöön. Jälkilaskutuksessa laskutus tapahtuu kuukausittain jälkikäteen etujen käytön perusteella.

Lisätietoja laskutuksesta saat palvelussa.

Vastasiko tämä kysymykseesi?