Saldon käyttöönotto SmartumPay-sovelluksessa edellyttää, että olet ensin aktivoinut saldon Smartumin lähettämästä sähköpostiviestistä. Tämän jälkeen SmartumPlus-saldon käyttäjän tulee kirjautua SmartumPay-sovellukseen joko omilla verkkopankkitunnuksillaan tai mobiilivarmenteella.
1. Jos olet jo aiemmin kirjautunut SmartumPay-sovellukseen
SmartumPay-sovelluksessa näet sekä mahdolliset aiemmin jaetut sähköiset Smartum-saldosi, että SmartumPlus-saldot, kun teet seuraavat toimenpiteet:
Kirjaudu ulos SmartumPay-sovelluksesta painamalla ratas-ikonia > Kirjaudu ulos.
Kirjaudu sitten uudestaan sisään omilla verkkopankkitunnuksillasi tai Mobiilivarmenteella
Nyt SmartumPayssa näkyvät sekä aiemmat sähköiset Smartum-saldot että SmartumPlus-saldot. Maksutapahtuman yhteydessä voit valita, mitä saldoa kulloinkin haluat käyttää.
Jos teit nämä toimenpiteet, muttet vieläkään näe SmartumPlus-saldojasi, niin poista sovellus ja lataa se uudelleen.
2. Jos kirjaudut SmartumPay-sovellukseen ensimmäistä kertaa
Kirjaudu SmartumPay-sovellukseen omilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
Mikäli sinulla on ongelmia SmartumPay-kirjautumisessa, katso vinkkejä täältä!