Kaikki kokoelmat
Kumppanit
Maksujen vastaanottaminen
SmartumPay
Kumppani: Miten vastaanotan SmartumPay-maksut etänä?
Kumppani: Miten vastaanotan SmartumPay-maksut etänä?

SmartumPay-maksuja voidaan vastaanottaa ja tehdä myös etänä. Artikkelissa kerromme kuinka etämaksun tekeminen onnistuu!

S
Tekijä: Smartum Järjestelmät
Päivitetty yli viikko sitten

Voit ohjeistaa asiakasta suorittamaan maksun SmartumPay-sovelluksella myös etänä. Kun asiakas maksaa sovelluksella, saat maksusta kuitin haluamaasi sähköpostiosoitteeseen. Kuitissa näkyy maksajan nimi, summa, toimipisteen tiedot sekä päivämäärä ja kellonaika, jolloin maksu on suoritettu. Maksamisen yhteydessä asiakas voi kirjoittaa myös viestin, joka näkyy kuitilla. Asiakas voi esittää kuitin sovelluksestaan tositteeksi maksusta vielä kassalla palvelua lunastettaessa.

Vastaanotat maksut helposti näin:

1. Sovi palvelun lunastamisesta etänä asiakkaan kanssa. Mikäli haluat maksuun viestin, ilmoita toivottu viesti asiakkaalle. Kerro asiakkaalle toimipisteen nimi ja osoite, jotta käyttäjä löytää sovelluksesta oikean toimipisteen. Ilmoita asiakkaalle myös palvelun hinta. Jos toimipisteenne ottaa vastaan useampaa etutyyppiä, opasta asiakasta valitsemaan oikea toimipiste (esim. liikunta tai hieronta).

2. Kun asiakas on suorittanut maksun sovelluksellaan, saat kuitin maksusta sähköpostitse (Huom! Lisää sähköpostiosoite toimipisteen tietoihin kohtaan "Sähköpostiosoite kuiteille" verkkopalvelussamme, jotta saat kuitit sähköpostitse).

3. Tarkista kuitista, että maksettu summa sekä toimipisteen tiedot ovat oikein.

Smartum tilittää maksut yrityksenne tilille ilmoittamassanne ajanjaksossa.

Jos veloitus on virheellinen, voit mitätöidä sen saman päivän aikana kirjautumalla tunnuksillasi Smartumin verkkopalveluun. Verkkopalvelusta seuraat myös toteutuneita maksuja.

Vastasiko tämä kysymykseesi?